Vacanță la Milano, inima Lombardiei

By Laruca - 07 March

Pentru că îmi place foarte mult Italia, începând cu mâncarea, oamenii, limba și nu în ultimul rând arhitectura și pentru că voiam să plecăm câteva zile din țară am ales Milano. Consider că după o perioadă indelungată de muncă, fiecare dintre noi merită dreptul la vacanță, dreptul să iasă din rutină și să-și încarce bateriile pentru câteva zile. Milano a fost alegerea noastră pentru că este un oraș ușor accesibil din Timișoara, sunt multe zboruri de la companiile aeriere și poate fi integrat foarte ușor într-un circuit cultural al Italiei.

Eu mi-am dorit foarte mult să ajung acolo și am mai avut o călătorie planificată, undeva prin vara lui 2017, aveam cumparate bilete de avion, cazare, dar din păcate din cauza job-ului meu de la acel moment am fost nevoiți să o anulăm și implicit să pierdem și banii de pe bilete, dar de data aceasta am reușit să ajungem la Milano fără peripeții. Am aștept să vină ziua decolării cu multă nerăbdare deoarece a fost prima mea vacanță în străinătate după vreo 2-3 ani foarte aglomerați în care am fost în vacanțe scurte, doar în țară.

Am zburat din Timișoara cu Ryanair și am aterizat la Bergamo, de unde am luat un autocar până în Milano, biletul costă 5 euro, dar dacă le cumperi dus-întors economisești 1 euro, noi am plătit 18 euro dus-întors pentru doua persoane.

Ne-am cazat la un hostel, la 5-10 minute de mers pe jos de metrou. Noi ne cazăm în general fie prin booking.com, fie pe airbnb.com, de data aceasta am ales hostelul pentru ca era aproape de mijloacele de transport în comun. Recomand să aveți în vedere și voi când mergeți într-un city break distanța dintre locația de cazare și punctele pe care doriți să le vizitați, fie să vă cazați în zona centrală pentru a putea avea acces ușor la principalele atracții sau undeva aproape de stații importante de transport în comun, din același motiv.

Am căutat o opțiune de cazare cu micul dejun inclus pentru că ne era foarte convenabim să mâncăm dimineața și să fim fără griji pentru câteva ore, până la ora prânzului, mult iubită de italieni.

Acolo ne-am deplasat exclusiv cu metroul, era foarte convenabil și circula foarte, foarte des, la interval de 1-2 minute.

Ca și atracții turistice, menționez bine înteles Duomo di Milano, dar nu recomand să-l vizitați în weekend pentru că este aglomerat. Bilete se pot cumpără din dreapta lui, exista caserie, dar și automate care funcționează cu cardul, noi am ales să vizitam interiorul, subsolul, să urcăm și pe acoperiș, dar și muzeul, care se află într-o clădire separată. Acoperișul este foarte frumos, dar pentru a ajunge acolo trebuie să depui un pic de efort pentru că sunt câteva sute de scări, dar poți opta și pentru varianta de a merge cu liftul.

Galleria Vittorio Emanuele - galerie superbă, cu o arhitectură deosebită, plină de magazine de lux, dar și de restaurante și cafenele în care poți savura liniștit o masă sau o cafea. În perioada în care am fost, a fost chiar mai deosebit pentru că în centrul galeriei era un brad uriaș de Crăciun, împodobit cu pietre Swarovski de diferite dimensiuni.
Stadio Giuseppe Meazza - din câte am înteles este stadionul care găzduiește doua echipe de fotbal, am ajuns acolo pentru că prietenul meu și-a dorit să-l vadă, ca și aspect mi s-a părut rigid și ciudat ca și formă, dar el, microbist fiind și-a mai bifat obiectiv pe listă.
Cimitero Monumentale - un cimitar foarte mare, deosebit prin faptul că fiecare piatră funerară este defapt o scuptură, unele dintre ele foarte vechi, de peste o sută de ani, altele foarte recente. Pot aprecia monumentele funerare ca și artă, dar nu este locul meu preferat fapt pentru care nici nu am zabovit mult acolo, deși cred că ar fi nevoie de o zi întreagă să poti strabate toată suprafața cimitirului.
Bosco Verticale - clădire foarte interesantă, foarte întaltă ce poate fi observată de la mare distanță, dar ce o face deosebită este că fiecare apartament are diferiți arbori și arbuști
Arco della Pace - foarte frumos, construit la ordinele lui Napoleon Bonaparte și este ca o poartă a parcului Sermione, recomand o plimbare în parc cu începere din partea opusă, ca arcul să fie ca o încoronare la final. Parcul este superb, foarte mare și plin de verdeață și dispune și de un mic lac cu rățuște care sunt foarte fericite să fie hranite și pozate.
China Town - aici, am ajuns din greșeală, nu știam de această zonă a orașului și nu ne-am propus să ajungem, dar mi-a placut mult, încât ne-am întors și am intrat în câteva magazine de unde am cumpărat câteva suveniruri alimentare. Am observat, că zona se aglomerează foarte mult în jurul prânzului deoarecere sunt multe restaurante, dar si fast-food-uri de tip asiatic.

Deși nu a trecut foarte mult timp de la excursia la Milano, eu sunt deja cu gândul la mare și pentru că Christian Tour susține Dreptul la vacanță am planificat deja o vacanță la mare, mai exact în Grecia, dar despre vacanța cu Christian Tour, voi reveni într-un articol viitor, până atunci va las câteva poze din inima Lombardei, Italia.

Articolul a fost scris pentru prima probă a competiției Spring SuperBlog 2019!